Vanuit het onderwijs
Opgericht door een leerkracht basisonderwijs
Met een geweldig team van leerkrachten, filmmakers en coaches organiseren wij al jaren diverse film- en onderwijsprojecten. Hierdoor kunnen wij topkwaliteit leveren vanuit verschillende invalshoeken.
Vraagje?
Ontstaan vanuit het onderwijs
Ons team bestaat uit leerkrachten & filmmakers
Aan het roer van EindfilmMaken.nl sta ik, Frank de Vries. EindfilmMaken.nl is onderdeel van mijn bedrijf Media Bird. Met hulp een geweldig team van leerkrachten, filmmakers en coaches organiseer ik al 11 jaar diverse film- en onderwijsprojecten. Hierdoor kan ik samen met mijn team topkwaliteit leveren, vanuit verschillende invalshoeken, om met elke school een passende eindfilm te produceren.
In 2010 ging ik van start als leerkracht en vakdocent ICT & mediawijsheid. In die periode heb ik veel ICT- en filmprojecten uitgevoerd met mijn leerlingen. Een toffe combinatie, omdat ik altijd al een passie had voor film en fotografie. In 2013 filmde ik mijn eerste eindfilm. Dat was zo’n groot succes! Nadat ik in 2015 was gestopt als groepsleerkracht, startte ik mijn eigen media- en evenementenbureau. Waarmee ik nog steeds veel mediawijsheid- en filmprojecten organiseer voor het (basis)onderwijs. Ook ben ik nog actief als invalkracht. De afgelopen jaren is mijn bedrijf flink gegroeid, ook buiten de Nederlandse grenzen. Inmiddels organiseer ik, samen met mijn team, wekelijks meerdere filmworkshops en gastlessen in Nederland, België en Duitsland.
Iedereen wordt betrokken
Alle leerlingen kunnen meedoen met de eindfilm, zowel voor als achter de schermen. Ook voor de verlegen leerling is er genoeg aandacht en zullen er tal van mogelijkheden zijn. De takes kunnen altijd opnieuw geschoten worden (fouten maken is niet erg!) en er zijn genoeg bijrollen zonder tekst te bedenken. Hier is de filmmaker dan ook op ingespeeld en zal dit voorafgaand met de leerkracht doorspreken. Zo zorgen wij dat het voor elke leerling een onvergetelijke ervaring zal zijn.
Aandacht voor elke leerling
Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen. Tijdens én na de opnames. Om een simpel voorbeeld te noemen: bloopers zijn niet altijd voor iedereen geschikt en daarom ook niet standaard inbegrepen bij onze filmpakketten. Wat door de ene leerling als grappig wordt ervaren, kan voor een andere leerling juist averechts werken. Uiteraard kan een school op verzoek wel een bloopers complicatie kosteloos bijbestellen, maar het belang van de leerling staat voorop.